Jaaroverzicht 2022 en toekomstplannen

2022 was een jaar van groei en voortgang voor de Bali Care Foundation. Na een jaar van intensieve focus op onmiddellijke hulp tijdens de coronacrisis in 2021, hebben we in 2022 onze inzet verder verdiept en uitgebreid. Dit jaar stond in het teken van het consolideren en uitbreiden van de duurzame projecten die we in de voorgaande jaren hebben opgestart.

In 2022 hebben we de basis gelegd voor langdurige verandering. De waterfilterprojecten, die vorig jaar waren geïntroduceerd, zijn opgestart. Deze filters bieden schoon drinkwater aan de meest kwetsbaren in de gemeenschap waar dit het meest nodig is, en daarmee dragen ze bij aan een aanzienlijke verbetering van de gezondheid.

Naast de waterfilters hebben we onze inspanningen op het gebied van onderwijs voortgezet. In 2022 hebben we onder andere schooluniformen, boeken en schriften verstrekt. Dit helpt kinderen niet alleen in hun dagelijkse schoolwerk, maar bereidt hen ook voor op hun toekomst. We hebben gemerkt dat toegang tot kwalitatief goed onderwijs een essentiële factor is voor de ontwikkeling van kinderen en hun toekomstperspectieven. Daarom blijven we ons inzetten met het ondersteunen van deze doelgroep.
Verder heeft de stichting zich ingezet voor het beschikbaar stellen van medische hulpmiddelen voor de kansarme op Bali. Door het doneren van rolstoelen en wandelkrukken zijn inwoners van Bali voorzien van structurele hulp.

Tot slot is het realiseren van woningen en infrastructuur verder onder de aandacht gebracht en zijn er concrete stappen gemaakt voor het plannen en uitvoeren van verschillende werkzaamheden.

Bali Care Foundation heeft zich daarnaast ingezet voor educatie voor kinderen. Zo zijn er projecten geweest voor het aanschaffen van schooluniformen, leerboeken en schriften. Het educatie project zal in 2023 worden voortgezet.

Toekomstplannen

Voor 2023 richten we ons op het versterken van onze bestaande projecten en het verkennen van nieuwe mogelijkheden om duurzame verandering te realiseren. Onze focus ligt op de volgende gebieden:

Verdieping van Waterfilterprojecten: We zullen onze waterfilterprojecten verder uitbreiden en kijken naar mogelijkheden om de oplossing nog breder uit te rollen op Bali. Belangrijk voor de stichting is dat de eerste fase is afgerond om deze waterfilters verder te kunnen distribueren.

Educatie en perspectief bieden: De educatieve initiatieven zullen verder worden uitgebreid met een focus op een duurzame oplossing. Hierbij is het voorzien van kinderen van de juiste middelen en het mogelijk maken van het behalen van diploma’s een grote pijler.

Infrastructuur en Toegankelijkheid: We zullen onze plannen voor het verbeteren van de infrastructuur voortzetten. Het verbeteren van de bereikbaarheid van afgelegen dorpen is cruciaal voor economische ontwikkeling en toegang tot basisdiensten. Samen met lokale gemeenschappen en Banjars zullen we nieuwe projecten lanceren die gericht zijn op het aanleggen van wegen en het verbeteren van mobiliteit.

Zelfvoorzienende Projecten: Om de lokale gemeenschappen minder afhankelijk te maken van externe donaties, zullen we ons richten op het opzetten van zelfvoorzienende projecten. Dit houdt in dat we de lokale bevolking ondersteunen bij het ontwikkelen van kleinschalige ondernemingen die lokale producten verwerken en verkopen op Bali.

We willen onze donateurs en partners hartelijk bedanken voor hun voortdurende steun. Uw bijdragen maken het mogelijk om onze missie te vervullen en een blijvende impact te hebben op de levens van de mensen die we ondersteunen. Samen kunnen we blijven bouwen aan een duurzamere en rechtvaardigere toekomst voor de gemeenschappen in Bali.

Laten we samen vooruitkijken naar een jaar van verdere vooruitgang en positieve verandering!

CHANGE A LIFE TODAY

Zolang er armoede op Bali bestaat zullen wij ons met volle overtuiging in blijven zetten om de leefomstandigheden te verbeteren. Doneer vandaag en maak verschil!

DONEER NU